kabatorki

ساخت وبلاگ

طراحی رستوران سنتی یکی از دلایلی می باشد که اکثر مشتری ها و علاقه مندان به این گونه رستوران ها به سمت سرو غذا در آن می آیند؛ به همین دلیل است که مدیریت رستوران های سنتی اغلب شغل پردرآمدی می باشد. دکوراسیون رستوران سنتی کاملا متفاوت از دکوراسیون دیگر رستوران ها می باشد و دارای سبک و مدل خاص و ویژه خود می باشد. یکی از ویژگی های طراحی رستوران های سنتی، داشتن سقف های تقریبا کوتاه برای به وجود آوردن یک محیط کاملا صمیمی و در کنار هم می باشد. دکوراسیون این نوع رستوران به این شکل می باشد که فضایی به صورت سر باز و آزاد و همچنین فضایی به صورت سر بسته دارد،این طراحی به این علت می باشد که در فصول سرد سال در فضای بسته غذا سرو شود و در فصول گرم سال از فضای آزاد و سر باز استفاده شود.

از دیگر ویژگی های زیبا و پر محتوا رستوران های سنتی می توان به طراحی و استفاده از تابلو های نقاشی قدیمی زیبا و استفاده از طراحی های نمادین بر روی دیوار های سالن رستوران اشاره کرد. محتوای اکثر طراحی های نمادین بر روی دیوار های سالن رستوران بر گرفته از داستان های قدیمی و کهن زمان های گذشته می باشند.

 

طراحی رستوران سنتی

 

 

از دیگر ویژگی های دکوراسیون رستوران سنتی طراحی و استفاده از مبلمانی می باشد که به صورت تخت های بزرگ و قدیمی در رستوران قرار گرفته اند. از این رو به دلیل استفاده از تخت های نسبتا بزرگ در رستوران های سنتی باید فضای رستوران به اندازه ای باشد که بتواند ظرفیت قرار گرفتن این تخت های بزرگ و دیگر وسایل را داشته باشد.

طراحی رستوران سنتی از یک سری اصول و قواعد خاصی پیروی می کند و یکی از آن اصول استفاده از مصالح و وسایل رستوران سنتی می باشد. از نمونه وسایل به کار رفته در ساخت رستوران های سنتی می توان به استفاده از هنر های دستی چوبی مانند منبت کاری های زیبا، استفاده از سنگ و کاشی کاری های سنتی با طراحی های سنتی و قدیمی و همچنین استفاده از معرق کاری ها اشاره کرد.

از دیگر ویژگی هایی که یک رستوران سنتی در دکوراسیون و طراحی داخلی آن باید در نظر گرفت، استفاده از یک سری آبنما ها و یا به عبارتی فواره های آب در فضای داخلی آن می باشد. همچنین در طراحی دکوراسیون رستوران های این چنینی می توان از یک سری حوضچه های قدیمی با رنگ های آرامبخشی مانند رنگ آبی استفاده کرد.

هدف از استفاده از این حوضچه های قدیمی در طراحی این نوع رستوران ایجاد یک فضای آرام و دلنشین با صدای زیبا و آرامبخش آب می باشد. در فضای باز و خارجی رستوران های سنتی معمولا از یک فضای سبز کوچک همراه با گل های رنگی بسیار زیبا نیز استفاده می شود. هدف از این طراحی در رستوران سنتی ایجاد آرامش و لذت هر چه تمام تر است.

 

طراحی درونی رستوران سنتی

 

 

از دیگر ویژگی هایی که در طراحی دکوراسیون رستوران سنتی می توان دید،استفاده از نور پردازی های زیبا و جذاب می باشد. یکی از ویژگی هایی که توجه اکثر افرادی را که وارد رستوران های سنتی می شوند جذب می کند، نور پردازی های زیبا در داخل رستوران می باشد. همچنین علاوه بر استفاده از نور پردازی های زیبا و جذب کننده در داخل رستوران های سنتی می توان به استفاده از این نور پردازی ها در طراحی خارجی رستوران های سنتی نیز اشاره کرد.

استفاده از این نور پردازی ها در داخل رستوران های سنتی می تواند به علت وجود نور هایی از طرف لامپ ها و یا چراغ های رنگی باشد و یا همچنین در طراحی رستوران سنتی در نور پردازی آن می توان از معماری زیبا و خاص و ویژه آن نیز باشد. معماری رستوران های سنتی می تواند به گونه ای باشد که از پنجره هایی در نمای آن به گونه ای استفاده شود که نور طبیعی را به سمت داخل رستوران بازتاب کند.

همچنین لازم به ذکر است که گفته شود در طراحی این نوع از رستوران ها در قسمت مبلمان آن طراحی خاص و ویژه ای در نظر گرفته شده است به طوری که مبلمان و تخت های رستوران به گونه ای طراحی شده اند که نشستن بر روی آن ها یک راحتی نسبی و خوبی را به همراه داردو نسبت به طراحی مبلمان دیگر رستوران ها بسیار راحت و مناسب تر برای نشستن می باشند.


منبع: https://www.kababtorki.com/articles/طراحی-رستوران-سنتی/

kabatorki...
ما را در سایت kabatorki دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : علی kababtorki بازدید : 148 تاريخ : دوشنبه 30 خرداد 1401 ساعت: 13:41